Rozosmej ma!
|
hry na upokojenie
|
Dva rady sedia oproti sebe. Na povel sa prvý snaží rozosmiať druhých tým, že ho oslovuje, robí rôzne grimasy apod. Kto sa zasmeje, odstúpi. Keď musí, odstúpi celý rad, vymenia si úlohy. Meria sa čas: víťazí to družstvo, ktoré dlhšie odolalo.
|
|
|
|
|
Kocúr
|
školský klub
|
Hráč - kocúr - má zaviazané oči a pohybuje sa v kruhu detí, mačiek, ktoré majú predpažené ruky. Keď kocúr narazí na ruky mačky, môže ich ohmatať a zamraučí. Mačka musí odpovedať: ,,mňau“. Ak kocúr uhádne, kto to bol, vymenia si miesta, ak nie ostáva v kruhu.
|
|
|
|
|
Kohút
|
školský klub
|
Jednému hráčovi - kohútovi - zaviažeme oči šatkou, ostatní ho voľne obstúpia. Potom vedú kohúta po miestnosti a gazda sa ho pýta: - Kde ťa vediem? - Do kúta. - Čo tam vidíš? - Kohúta. - Akého? - Jarabého. - Chyť si ho, ak môžeš. - Slepý potom hľadá ostatných. Prvý nájdený ho vystrieda.
|
|
|
|
|
Kde som?
|
školský klub
|
Žiaci sa rozptýlia po miestnosti. Oči majú zaviazané a medzi nimi je jeden vidiaci. Ten zaujme výhodné miesto a zvolá: ,,Kde som?“ Zostane stáť na mieste a ostatní sa ho snažia nájsť. Zťaženie: Slepí sa musia po jeho zvolaní najpv otočiť dookola a potom ho ísť hľadať.
|
|
|
|
|
Kto to pískal?
|
školský klub
|
Žiaci si sadnú do polkruhu. Hádač sa postaví pred nich chrbtom. Vedúci hry určí, kto zapíska. Hádač sa obráti a podľa hvizdu má uhádnuť, kto zapískal. Ak uhádne, vymenia si úlohy, ak nie, háda ďalej. Túto hru možno hrať aj v kruhu. Hráči si podávajú píšťalku a usilujú sa nenápadne zapískať. Aby sa deti viac zabavili, tajne pripevníme tomu, čo pôjde do stredu kruhu, rovnakú píšťalku na chrbát. Ten musí hádať dovtedy, kým nepríde na fígeľ.
|
|
|
|
|
Kto to pískal?
|
hry na upokojenie
|
Žiaci si sadnú do polkruhu. Hádač sa postaví pred nich chrbtom. Vedúci hry určí, kto zapíska. Hádač sa obráti a podľa hvizdu má uhádnuť, kto zapískal. Ak uhádne, vymenia si úlohy, ak nie, háda ďalej. Túto hru možno hrať aj v kruhu. Hráči si podávajú píšťalku a usilujú sa nenápadne zapískať. Aby sa deti viac zabavili, tajne pripevníme tomu, čo pôjde do stredu kruhu, rovnakú píšťalku na chrbát. Ten musí hádať dovtedy, kým nepríde na fígeľ.
|
|
|
|
|
Ako voňajú kvety
|
hry na upokojenie
|
Do niekoľkých pohárikov prichystáme voňavé kvety. Súťažiacim zaviažeme oči šatkou a necháme ich kvety v pohárikoch ovoňaťť. Potom ich zavedieme do úzadia, kde napíšu na lístok mená kvetov. Za každý kvet, ktorý uhádne, získava hráč pre svoje družstvo bod.
|
|
|
|
|
Ľudová alebo umelá?
|
hudobná výchova a hudobné umenie
|
Učiteľka prehráva pomiešane žiakom populárne, klasické a ľudové piesne. Úlhou žiakov je pri ľudovej piesni zdvihnúť ruku.
|
|
|
|
|
Parochne a hudba
|
hudobná výchova a hudobné umenie
|
Parochne hudobných skladateľov prirovnávame k ich hudbe. Učiteľka prinesie obrázky skladateľov s parochňami. Bach - brčky - vyumelkovanosť, presnosť... Mozart - cop Beethoven - strapatý
|
|
|
|
|
Triedna hymna
|
hudobná výchova a hudobné umenie
|
Učiteľka rozdelí žiakov na skupiny. V každej skupine bude okolo 6 žiakov. Ich úlohou bude vytvoriť hymnu triedy. A to tak, že melódiu preberú podobne ako to bolo v prípade Slovenskej hymny. Pieseň môže byť ľudová, umelá, moderná... akákoľvek. Musí spĺňať podmienku, že niečím bude korešpondovať s kolektívom triedy. K danej melódii vytvoria text. Tento text musí spĺňať kritériá hymny, musí sa hodiť k hudbe a musí vystihovať kolektív. Žiaci si môžu pomáhať slovami, ktoré majú na tabuli → braimstorming. Ich pomôckami môžu byť mobilné telefóny, mp3 prehrávače, CD prehrávače, PC, internet. Taktiež môžu pracovať s karaoke verziou. Výsledný text a výber hudby musia vedieť adekvátne obhájiť. Žiaci najskôr vyberajú hudbu. Výber oznámia učiteľke. Jej úlohou je zatiaľ, čo žiaci tvoria text, vypočuť si ju, nájsť akordy a skúsiť si ju prehrať na nástroji. Vhodné je vymyslieť si postoj pri speve triednej hymny. Žiaci môžu vymyslieť vlajku, znak triedy, ktorý by ich charakterizoval.
|
|
|
|
|
|