Čítanie a farby
|
čítanie
|
Na tabuľu napíšeme slová tak, že každý riadok je napísaný inou farbou. Žiakom povieme, že hľadáme bystré očká, ktoré nájdu slovo ........... a urči niektoré slovo z textu. Deti slovo nájdu a povedia, akou farbou je napísané, prípadne povedia, koľké v riadku to slovo je. Aby bola hra spravodlivá a zaujímavá
aj pre slabších čitárov, môžeme počet riadkov, v ktorých budú hľadať slová, ľubovoľne znižovať.
|
|
|
|
|
Obrázky a slová
|
čítanie
|
Na magnetickú tabuľu pripevníme toľko obrázkov, koľko máme žiakov. Žiakom rozdáme slová, na ktorých sú pomenované obrázky ich úlohou je priradiť svoje slovo k správnemu obrázku. Dostaneme obraz toho, čo už vieme prečítať alebo napísať.
|
|
|
|
|
Kto nastúpil do vlaku?
|
čítanie
|
Všetky deti sa postavia vedľa lavice. Učiteľ oboznámi žiakov s tým, že sa chystáme cestovať vláčikom do Krajiny usilovných detí. Pocestuje len ten, ktorý správne odpovie na otázku, napr. koľko písmen, slabík má slovo vozíme a pod. Pri vyvodzovaní nového písmena pocestujú žiaci, ktoré vymyslia aspoň jedno slovo, v ktorom počujeme novú hlásku. Žiak, ktorý správne odpovie, si sadne. Tí žiaci, ktorí nevedia odpovedať, nesmú cestovať.
|
|
|
|
|
Kováč
|
školský klub
|
Zvolíme si šuster. Ten si sadne medzi dvoch učňov, ktorí mu položia ruky na jeho stehná dlaňami hore. Šuster začne podbíjať: raz udrie jedného, raz druhého po dlani. Ak netrafí, keď učeň odtrhne ruku, udrie sa po vlastnom stehne. Vtedy stráca prvý klinec. Po strate tretieho klinca šustra vymení učeň, ktorý mu vzal tretí klinec.
|
|
|
|
|
Zhadzovanie zátky
|
školský klub
|
Na ľavý okraj stola postavíme fľašu a na ňu postavíme korkovú zátku. Jeden hráč po druhom ide priamo k ľavému okraju stola, má zdvihnutú pravú ruku do výšky korkovej zátky a ukazovák opretý o palec, aby mohol "odstreliť" zátku. V druhom kole si hráč zakryje ľavou rukou ľavé oko.
|
|
|
|
|
Podajme si mince
|
školský klub
|
Družstvá stoja v radoch. Hráči na pravej strane majú po päť mincí. Na povel začnú ich po jednej podávať susedom v ľavo, až všetky dostane ľavýhráč. Zvíťazí družstvo, ktorému sa to podarí skôr.
|
|
|
|
|
Na guľky
|
školský klub
|
Do jamky veľkej ako palec sa triafajú guľky, ktoré zakotúľajú hráči na začiatku hry smerom k jamke. Potom začína ten, ktorý má guľku najbližšie k jamke (ak niekto zakotúľa guľku do jamky, môže si ju hneď ponechať, ak zakotúľajú viacerí do jamky, začína ten, kto trafil jamku prvý). Musí hrať od najvzdialenejšej guľky. Hráč, ktorý by mal hrať druhý v poradí, má právo položiť mu druhú najvzdialenejšiu guľku do dráhy a vtedy ju musí hráč odraziť do jamky. Ak vojdú do jamky obidve, hádže ich po jednej znova do hry a hrá dovtedy, kým mu aspoň jedna guľka vojde do jamky.
|
|
|
|
|
Kamienková hra
|
školský klub
|
Každý hráč si vezme päť rovnakých guľatých kamienkov. Naraz všetci pustia kamienky na zem. Jeden zdvihnú a vyhodia ho pred seba. Počas jeho letu zdvihnú ďalší kamienok a postupne zdvihnú dva, tri, štyri kamienky opakujúc vyhodenie jedného do vzduchu. Hru vyhráva hráč, ktorý prvý splní úlohu a predpaží. V ruke musí mať všetkých päť kamienkov.
|
|
|
|
|
Nové slová
|
školský klub
|
Žiaci sedia pri stole, každý má papier a pero. Vedúci im povie nejaké slovo, ktoré si všetci zapíšu na ľavú stranu papiera v stĺpci zhora dole a kúsok ďalej vpravo v stĺpci zdola nahor. Na povel začnú hráči vyplňovať medzeri medzi obidvoma stĺpcami tak, aby v riadkoch vznikli nové slová bez ohľadu na počet písmen. Kto je najskôr hotový, získava bod.
|
|
|
|
|
Kimová hra
|
školský klub
|
Na stôl položíme veľmi drobné predmety a zakryjeme ich šatkou. Prvý hráč ide k stolu. Na chvíľu odkryjeme predmety, aby si ich mohol dobre prezrieť. Jeho úlohou je na lístok napísať tie, ktoré si zapamätal. Za každý uhádnutý predmet získava bod.
|
|
|
|
|
|