Čo je to?
|
školský klub
|
CIEĽ: Rozvoj kognitívnej oblasti – myslenie, reč. Precvičovanie schopností – zmysly, pamäť. Precvičovanie zručností – jemná motorika. VEKOVÁ KATEGÓRIA: 1. – 4. ročník FORMA: Interiér; Exteriér; Spoločenská hra METODICKÝ MATERIÁL: pero, papier, drevená palička, sklo, voda, drevo, kovové predmety. . . METODICKÝ POSTUP: Vedúci hry má drevenú paličku a ňou klopká na predmety z rôzneho materiálu. Deti sedia vedúcemu chrbtom a na papier si píšu predmet, na aký vedúci hry klopkal – druh materiálu. Za každý správne označený dostávajú bod. Body určia víťaza.
|
|
|
|
|
Rybka do siete
|
školský klub
|
CIEĽ: Rozvoj kognitívnej oblasti – myslenie, reč. Precvičovanie schopností – zmysly, orientácia. Rozvoj telesnej oblasti – vnútorné orgány, pohotovosť, rýchlosť. VEKOVÁ KATEGÓRIA: 2. – 3. ročník FORMA: Interiér; Spoločenská hra v priestore METODICKÝ MATERIÁL: rybky – z jednej strany vyfarbené, na druhej strane sú napísané úlohy, krieda. METODICKÝ POSTUP: Hráči utvoria skupinky, pred ktoré položíme farebné rybky. Prvou úlohou je čupnúť si a fúkaním rybku čo najrýchlejšie dopraviť za cieľovú métu (vyznačenú kriedou na podlahe). Potom hráči prečítajú úlohy, ktoré má rybka napísané na rube a začnú ich plniť. Keď úlohy splnia, dajú si rybku „do siete“ a idú pre ďalšiu. Víťazom sa stáva družstvo (skupina) s najväčším počtom ulovených rybiek v sieti v limitovanom čase. Túto hru možno aplikovať na precvičovanie učiva viacerých predmetov.
|
|
|
|
|
Volám číslo
|
školský klub
|
CIEĽ: Rozvoj kognitívnej oblasti – myslenie, reč, pozornosť VEKOVÁ KATEGÓRIA: 1. – 2. ročník FORMA: Spoločenská hra v kruhu METODICKÝ MATERIÁL: kartičky z výkrasu s číslami od 1 po 20 METODICKÝ POSTUP: Deťom rozdáme kartičky s číslami od 1 po 20. Ostatné deti sú „zamestnenci ústredne“ a budú počítať správne a nesprávne spojenia telefónnych staníc. Hra pokračuje nasledovne: určíme hráča napríklad s číslom jeden: Tu je číslo jeden, volám číslo väčšie o tri. Tu je číslo štyri, volám číslo väčšie o sedem, atď.
|
|
|
|
|
Všimli ste si?
|
školský klub
|
Učiteľ si pripraví otázky, ktoré sa týkajú školy a okolia školy. Napríklad: "Koľko schodov vedie do telocvične? Koľko je stolov v počítačovej učebni?..." Pri opravovaní dostáva žiak za správnu odpoveď 10 bodov. AK nikto neuhádol, žiak, ktorý bol najbližšie dostane 5 bodov. Kto bude mať spolu najviac bodov, vyhráva.
|
|
|
|
|
Na Černošku
|
školský klub
|
Deti si dajú na hlavu namiesto amfory knihy. Ich úlohou je prejsť určitú vzdialenosť.
|
|
|
|
|
Cukor-káva-limonáda-čaj-rum-bum
|
školský klub
|
Jedno dieťa je otočené chrbtom k ostatným, zadáva inštrukcie. Ostatní sa nepozorovane priblížujú k nemu. Na „bum“ sa dieťa otáča a tých, čo sa hýbu, posiela dozadu, strieda ho ten, kto sa k nemu priblíži ako prvý.
"Cukor-káva-limonáda-čaj-rum-bum"
|
|
|
|
|
Kubo velí
|
školský klub
|
Kubo stojí v strede, vydáva a aj prevádza pokyny, ktorým sa zvyšokskupiny musí podriadiť, ak dá inštrukciu bez „Kubo velí“, nik nesmie príkazvykonať. Ak sa niekto pomýli, vypadáva na jedno kolo z hry. Hra je mätúca, leboKubo pokyny vykonáva spolu so skupinou, a to na zneistenie ostatných aj bezinštrukcie „Kubo velí“.
|
|
|
|
|
Kohútik
|
školský klub
|
Jedno dieťa je kohút. Ráno zakikiríka jednu vetu. Ostetné deti následne musia na niečo ukázať, čo odznelo vo vete. Napríklad: "Dedko s dievčatkom padli na zem, keď svietilo slniečko." Deti ukážu buď na slnko, zem, na dievčatko, alebo na dedka.
|
|
|
|
|
Tieňová naháňačka
|
školský klub
|
Tieňová naháňačka sa hrá obdobne ako klasická naháňačka. Naháňa sa tak, že sa stúpa na tieň dieťaťa.
|
|
|
|
|
Napchaj to tam!
|
školský klub
|
Deti rozdelíme na dve družstvá. Každé družstvo má pripravenú kopu hračiek a jedno vrece. Ich úlohou je po vyzvaní učiteľa: "Napchaj to tam!" naplniť vrece hračkami za istý časový limit, Skupina, ktorá dostala do vreca najviac hračiek, vyhráva.
|
|
|
|
|
|