NAHÁŇAČKA A SOCHY
|
Jeden hráč naháňa deti. Koho sa dotkne, z toho sa stáva socha a musí zostať stáť v takej polohe, akú práve mal, keď sa ho naháňajúci dotkol. Sochy môže vyslobodiť ktorýkoľvek z nechytených hráčov.
|
|
|
|
|
MYŠKY A ŽIRAFY
|
Deti stoja v kruhu. Keď povie učiteľka „ŽIRAFY“, žiaci postavia na špičky, keď povie „Myšky“, všetci si kľaknú.
Učiteľka sa potom snaží deti pomýliť. Povie „MYŠKY“ a postaví sa na špičky a naopak. Deti sa nesmú nechať oklamať.
|
|
|
|
|
JA CHCEM CUKRÍK!
|
Zahráme sa na maškrtníkov, ktorí ľúbia cukríky. Učiteľka na povrázok uviaže cukrík alebo nakreslený cukrík. Povrázok dá jednému z detí a to sa rýchlo pohybuje a vláči za sebou povrázok s cukríkom po zemi. Ostatní sa snažia cukrík chytiť. Všetky deti chodia po štvornožky. Komu sa to podarí, vláči cukrík.
|
|
|
|
|
PES A MAČIATKA
|
Zvolíme si dieťa, ktoré bude spiaci psík. Ostatné deti budú malé mačiatka, ktoré sa snažia spiacemu psovi vypiť mliečko. Psík si ľahne na jeden koniec miestnosti, mačiatka stoja na opačnom konci. Psík zaspí a mačičky sa začnú približovať. Keď pes zašteká, mačičky utekajú. Koho pes chytí, ten sa stáva novým psom.
OBMENA: Koho pes chytí, ten sa stane šteniatkom a spí spolu s ockom/mamou. Spolu aj naháňajú. Posledné nechytené mačiatko vyhráva.
|
|
|
|
|
ZAŽMURKAJ!
|
Žiaci sa vo dvojiciach postavia do kruhu. Jeden z dvojice si kľakne pred kamaráta. Jeden z hráčov nemá dvojicu a snaží sa ju získať tak, že žmurkne na niektorého kľačajúceho, a ten sa snaží utiecť k nemu. Druhý z dvojice sa ho snaží nepustiť. Ten hráč, ktorý ostane sám žmurká zase na iného. Hra pokračuje.
|
|
|
|
|
SKÁČME!
|
Deti sa postavia do kruhu a hráč so švihadlom do jeho stredu. Hráč v strede točí švihadlo tak, aby jeho koniec opisoval kruh tesne nad zemou. Deti pristúpia k švihadlu a skáču ponad neho. Koho sa švihadlo dotkne, ten vystrieda hráča so švihadlom v strede.
|
|
|
|
|
METLOVÝ TANEC
|
Hráčov musí byť nepárny počet. Každý si nájde dvojicu, s ktorou bude tancovať, komu sa neujde tancuje s metlou. Pustí sa hudba, dvojice a hráč s metlou začnú tancovať. Keď sa hudba vypne, hráč s metlou pustí metlu na zem a každý si hľadá nového tanečníka. Komu sa neujde taneční, ten tancuje s metlou.
|
|
|
|
|
STOLIČKOVÝ TANEC
|
Stoličky sa poukladajú do kruhu, tak aby boli vytočené smerom von. Počet stoličiek je o jednu menej ako je počet hráčov. Deti sa postavia okolo stoličiek, učiteľka pustí hudbu a hráči sa začnú voľne prechádzať okolo stoličiek. Keď sa hudba vypne, každý sa snaží si sadnúť. Komu sa neujde miesto, z hry vypadáva.
OBMENA: Stoličky, papiere alebo škatule (taktiež o jenu menej ako hráčov) sa rozmiestnia po miestnosti. Pustí sa hudba a hráči sa voľne prechádzajú popri stoličkách (škatuliach, papieroch). Keď sa hudba vypne, každý sa snaží si nájsť stoličku, na ktorú si sadne (škatuľu, do ktorej vojde, papier, na ktorý sa postaví). Komu sa neujde miesto, z hry vypadáva.
|
|
|
|
|
PES A ANIČKA
|
Deti sa najskôr učia vytlieskávať rytmus riekanky. Učiteľka hrá daný rytmus na bubienok/paličky. Deti pochodujú po miestnosti podľa rytmu riekanky, ktorý učiteľka bubnuje.
Zvolí sa Anička a pes, ktorý bude Aničku naháňať. Ostatné deti vytvoria kruh a hovoria slová riekanky. Anička sa snaží psovi uniknúť. Zachrániť sa môže len tak, že sa jej podarí dostať do stredu kruhu.
Na-há-ňal pes Ani-čku,
Roz-tr-hol jej suk-ni-čku.
Mam-ka, mam-ka, ma-mi-čka,
kde je mo-ja suk-ni-čka?
|
|
|
|
|
ZOAPKUJ TO!
|
Prostredníctvom tejto hry sa deti učia vyjadrovať rytmus pohybom. Deti stoja alebo si posadajú na zem. Vychovávateľka hrá na detskom hudobnom nástroji (paličky, čineli alebo bubienok) rôzne rytmické celky, ktoré sa deti snažia zopakovať pohybom – tlieskaním, plieskaním, dupaním a pod.
|
|
|
|
|
|