Zhadzovanie zátky
|
školský klub
|
Na ľavý okraj stola postavíme fľašu a na ňu postavíme korkovú zátku. Jeden hráč po druhom ide priamo k ľavému okraju stola, má zdvihnutú pravú ruku do výšky korkovej zátky a ukazovák opretý o palec, aby mohol "odstreliť" zátku. V druhom kole si hráč zakryje ľavou rukou ľavé oko.
|
|
|
|
|
Podajme si mince
|
školský klub
|
Družstvá stoja v radoch. Hráči na pravej strane majú po päť mincí. Na povel začnú ich po jednej podávať susedom v ľavo, až všetky dostane ľavýhráč. Zvíťazí družstvo, ktorému sa to podarí skôr.
|
|
|
|
|
Na guľky
|
školský klub
|
Do jamky veľkej ako palec sa triafajú guľky, ktoré zakotúľajú hráči na začiatku hry smerom k jamke. Potom začína ten, ktorý má guľku najbližšie k jamke (ak niekto zakotúľa guľku do jamky, môže si ju hneď ponechať, ak zakotúľajú viacerí do jamky, začína ten, kto trafil jamku prvý). Musí hrať od najvzdialenejšej guľky. Hráč, ktorý by mal hrať druhý v poradí, má právo položiť mu druhú najvzdialenejšiu guľku do dráhy a vtedy ju musí hráč odraziť do jamky. Ak vojdú do jamky obidve, hádže ich po jednej znova do hry a hrá dovtedy, kým mu aspoň jedna guľka vojde do jamky.
|
|
|
|
|
Kamienková hra
|
školský klub
|
Každý hráč si vezme päť rovnakých guľatých kamienkov. Naraz všetci pustia kamienky na zem. Jeden zdvihnú a vyhodia ho pred seba. Počas jeho letu zdvihnú ďalší kamienok a postupne zdvihnú dva, tri, štyri kamienky opakujúc vyhodenie jedného do vzduchu. Hru vyhráva hráč, ktorý prvý splní úlohu a predpaží. V ruke musí mať všetkých päť kamienkov.
|
|
|
|
|
Nové slová
|
školský klub
|
Žiaci sedia pri stole, každý má papier a pero. Vedúci im povie nejaké slovo, ktoré si všetci zapíšu na ľavú stranu papiera v stĺpci zhora dole a kúsok ďalej vpravo v stĺpci zdola nahor. Na povel začnú hráči vyplňovať medzeri medzi obidvoma stĺpcami tak, aby v riadkoch vznikli nové slová bez ohľadu na počet písmen. Kto je najskôr hotový, získava bod.
|
|
|
|
|
Kimová hra
|
školský klub
|
Na stôl položíme veľmi drobné predmety a zakryjeme ich šatkou. Prvý hráč ide k stolu. Na chvíľu odkryjeme predmety, aby si ich mohol dobre prezrieť. Jeho úlohou je na lístok napísať tie, ktoré si zapamätal. Za každý uhádnutý predmet získava bod.
|
|
|
|
|
Kocúr
|
školský klub
|
Hráč - kocúr - má zaviazané oči a pohybuje sa v kruhu detí, mačiek, ktoré majú predpažené ruky. Keď kocúr narazí na ruky mačky, môže ich ohmatať a zamraučí. Mačka musí odpovedať: ,,mňau“. Ak kocúr uhádne, kto to bol, vymenia si miesta, ak nie ostáva v kruhu.
|
|
|
|
|
Kohút
|
školský klub
|
Jednému hráčovi - kohútovi - zaviažeme oči šatkou, ostatní ho voľne obstúpia. Potom vedú kohúta po miestnosti a gazda sa ho pýta: - Kde ťa vediem? - Do kúta. - Čo tam vidíš? - Kohúta. - Akého? - Jarabého. - Chyť si ho, ak môžeš. - Slepý potom hľadá ostatných. Prvý nájdený ho vystrieda.
|
|
|
|
|
Kde som?
|
školský klub
|
Žiaci sa rozptýlia po miestnosti. Oči majú zaviazané a medzi nimi je jeden vidiaci. Ten zaujme výhodné miesto a zvolá: ,,Kde som?“ Zostane stáť na mieste a ostatní sa ho snažia nájsť. Zťaženie: Slepí sa musia po jeho zvolaní najpv otočiť dookola a potom ho ísť hľadať.
|
|
|
|
|
Kto to pískal?
|
školský klub
|
Žiaci si sadnú do polkruhu. Hádač sa postaví pred nich chrbtom. Vedúci hry určí, kto zapíska. Hádač sa obráti a podľa hvizdu má uhádnuť, kto zapískal. Ak uhádne, vymenia si úlohy, ak nie, háda ďalej. Túto hru možno hrať aj v kruhu. Hráči si podávajú píšťalku a usilujú sa nenápadne zapískať. Aby sa deti viac zabavili, tajne pripevníme tomu, čo pôjde do stredu kruhu, rovnakú píšťalku na chrbát. Ten musí hádať dovtedy, kým nepríde na fígeľ.
|
|
|
|
|
|