Naháňačka s príbehom
|
školský klub
|
Deti rozdelíme na dve družstvá (modrých a zelených) a postavíme ich do dvoch radov oproti sebe (asi 2 metre od seba). Učiteľka hovorí príbeh. Keď v ňom spomenie napríklad modrú farbu, tak modrí začnú naháňať zelených a naopak. Tí, ktorí sú chytení prechádzajú do druhého družstva.
|
|
|
|
|
Loptová naháňačka
|
školský klub
|
Naháňač nechytá dotykom, ale zásahom lopty, ktorú má stále pri sebe. Ak sa niekto dotkne lopty, aj neúmyselne, stáva sa novým naháňačom. Naháňaní majú možnosť sa zásahu loptou vyhnúť. Zásah loptou po odraze od steny neplatí.
|
|
|
|
|
Reťazová naháňačka
|
školský klub
|
Dvaja hráči začnú naháňať. Každý chytený hráč sa pridá k naháňačovi a chytí sa za ruku (a to raz z jednej strany, raz z druhej), tak sa vytvára naháňacia reťaz. Naháňajú iba tí, ktorí sú na kraji reťaze. Naháňaní, môžu podliezať reťaz, no nesmú ju prerážať. Ten z hráčov, ktorý má v reťazi najviac detí, vyhráva.
|
|
|
|
|
Sanitka
|
školský klub
|
Po miestnosti rozložíme dve alebo viac žineniek. Určíme jedného, ktorý bude naháňať – vírus. Koho sa dotkne, ten znehybnie a ľahne si na zem. Nechytení zachraňujú chorého tak, že ho dvaja až štyria prenesú na žinenku. Tu chorý ožije a hrá ďalej. "Saniťáci" môžu byť počas zachraňovania imúnni. To závisí od veku, úrovne schopností a zručností a počtu hráčov. Vírus sa snaží za istý čas znehybnieť všetkých hráčov. Ak sa mu to nepodarí, prehráva.
OBMENA: Trikrát znehybnený hráč sa stane vírusom.
|
|
|
|
|
Naháňači a naháňačky
|
školský klub
|
Deti vytvoria dvojice – držať sa môžu rôzne, za ruky, za lakte, sú otočení na opačnú stranu, za uši... Dve alebo tri dvojice naháňajú ostatné dvojice, pričom sa nesmú za žiadnych okolností pustiť. Voláme ich NAHÁŇAČI. Tí, ktorých chytia sa stávajú novými NAHÁŇAČMI. Títo nesmú chytať naháňačov, ktorí chytili ich. Ak sa naháňaní pustia, stavajú sa automaticky naháňačmi. Ak sa pustia naháňači, nesmú ďalej chytať, kým sa znovu nechytia.
OBMENA: Hráči môžu meniť spôsoby uchopenia. Chytená dvojica sa môže pridať k naháňačom (uchopí sa po pravej strane) a vytvoriť tak štvoricu. Keď chytia novú dvojicu, ľavá dvojica odpadáva. Kto z dvojice skôr niekoho chytí, ten sa mení s chyteným.
|
|
|
|
|
|