Hry sa zúčastňujú dvaja žiaci. Ich základné postavenie je zakreslené na spodnej časti pyramídy. Za každú správnu odpoveď súťažiaci postupuje o jeden schodík vyššie, čo pomocník učiteľa zakresľuje do pyramídy na tabuli postupom figúrok. Na otázky odpovedajú vždy striedavo. Ak niektorý z nich rozmýšľa dlhšie ako päť sekúnd, odpovedá jeho spoluhráč - súper. Keď sa ktorýkoľvek z nich dostane na vrchol pyramídy a súťaž ešte pokračuje otázkami, kreslí pomocník figúrky opäť odspodu, takže na miesto figúrok zvislé čiary pre každého hráča inou farbou. Po každej odpovedi podľa záznamu figúrok či čiarok vidíme, aký má jednotlivý hráč bodový zisk. Čas zadávania otázok sleduje časomerač a gongom ohlasuje ukončenie kladenie otázok. Pred zadaním úloh oboznámime súťažiacich s náplňou (napríklad: v prvom kole budete tvoriť podstatné mená s nezhodnými prívlastkami) a odpovede musia nasledovať do piatich sekúnd od položenia každej otázky.
1. V priebehu jednej minúty budete striedavo uvádzať abstraktné podstatné mená: radosť, láska, vedomosti, súlad, myšlienky, ťažoba, súdržnosť, nádej, skromnosť, túžba, súcit, solidarita...
2. Vymenujte 15 pomnožných podstatných mien: Zbehy, okuliare, nohavice, Bánovce, prázdniny...
3. K daným podstatným menám utvorte päť zhodných prívlastkov:
pes - krotký, poslušný, uviazaný...
koláč - makový, nedopečený, chutný...