Hračky a darčeky

Diktáty

Slová s i-í, y-ý
7. ročník

Rím (mesto), iskriť, krytina, ohryzok, rýľ, nabrýzgať, rytier, rysovať, Korytničan, nahrýzať, rybacina, rys, syslí chvost, vysychať, osýpky, sirota, Sidorovo, siláž, piliny, lysina, ligot, list, rýmy (vo verši), trýzniť, zákryt, rýdzik, rypák, korytnačka, rytec, pokryť, pirohy, pitvor, piskor, pyrit, kryha, krivda, ryha, blyšťať sa, synovec, pisk (zvuk), hvizd.

Diktát - doplňovačka i -í, y-ý

Každ-  mesiac má svoje zvláštnosti, svoje pôvab-. O marci možno povedať, že je azda zo všetk-ch najrušnejší.  To súvis- s príchodom jar-. Star- Slovania začínali ked-si nov- rok marcom. Bol to dôkaz ich lásk- k životu, lebo práve v tomto obdob- sa prebúdza  zo zimného spánku všetok život na zem-.  Marcové dni nás lákajú do prírod-.  Na r-bníkoch už v-dieť divé hus-.  Tie  nás v-tajú  s-potom.  Príroda žije v nev-danom ruchu a zhone. Túto krásu vn-mame  všetk-mi svojim- zm-slam-.

Dovolenka
7. ročník

Dovolenku si každý rok vyberáme už v apríli. Tento rok sme sa vybrali až k moru. Pri mori sa všetci cítime akosi viac slobodní. Sme nadšení z vlnobitia, prílivu i odlivu. Teším sa tiež na všelijaké morské príšery. Čítam aj knihy, v ktorých korzári zbíjali a zabíjali posádky mnohých obchodných lodí. Boli postrachom mnohých morí, pretože sa správali násilnícky. Mojim spolužiakom s pýchou budem rozprávať o pestrých plážových zážitkoch. Bude to nepochybne nádherná dovolenka, pretože more mám rád a jeho krásu vnímam všetkými svojimi zmyslami.

Prázdniny
Aj tieto prázdniny vycestujem s rodičmi na dovolenku. Budeme na chate spolu s mnašimi známimi. Majú dve deti. Chlapca Janka a dievča, ktoré je moja kamarátka. Poznáme sa s nimi už veľmi dlho.Na chate sa vždy dobre zabavíme. Napchávame sa malinami, černicami, jahodami. Potom súťažíme, kto nájde najväčší hríb. Je tam super a nechce sa nám stadiaľ ísť ani domov. Niekedy sa chodíme kúpať za horu do priehrady. Keď sa vrátime, ideme ešte k dedkovi a babke. Tam sa stretnem so svojimi bratrancami a sesternicami. U nich sa chodíme kúpať každý deň. Potom sme unavení od slnka, ale šťastní, že sme prežili nádherné leto.

Diktát - doplňovačka
7. ročník

Dovolenku si každ- rok vyberáme už v apríl-. Tento rok sme sa v-brali až k -tlantickému oceánu. Pri mor- sa cítim akos- viac  slobodn-. Fascinuje ma vlnob-tie, príliv i odliv a všelijaké morské príšer-. Čítam aj román-, v ktor-ch korzár- zb-jali a zab-jali posádk-y mnoh-ch obchod-ých lod-. Svoj-m hrub-m správaním nah-ňali strach aj star-m morsk-m    v-kom. V m-sli si robím predsta-y tak-ch b-tiek. Moj-m spolužiakom bez zap-renia budem  ro-právať o pestr-ch plážov-ch zážitkoch. Bude to nepoch-bne krajšia dovolenka ako pre- siedm-mi rokmi v  -lpách, kde som si na šm-kľavom rebr-ku sp-sobil v-ron v členku pravej noh-.

Máj je mesiac pestrý_h farieb, mot_l_ch kr_del i príjemn_ch v_ní. Prvé lastovičk_ štebocú v povetr_ a zvieratá sa sťahujú do nov_ch ob_dlí. Všetci sme ak_si spokojn_, keď vd-chujeme vôňu novej jar_. Nastal čas v_letov do prírod_. Aj ja _ mamou a _ otcom dchádzam na bic_kl_ k vzdialen_m vrchom. Nebo sa po včerajšom hromob_tí v_asnilo, belasá obloha je čistá ako kr_štáľ.  Nechávame za sebou posledné dom_ Svidníka, m_ňame lúk_ a pastv_ny. Mäkk_ chodník, ktor_ je pokr_tý líst_m, nás vedie k studničke. Opatrne skúšame jej sviežosť. Zahr_zla sa nám  do jaz_ka. Za súmraku sa unaven_ vraciame  domov. Výlet sa nám v_daril.

Súvetie mp3 nahrávka
7. ročník

Kým sme dobehli k lekárovi, bolo už žiaľ zatvorené. Aj v Hlohovci, aj v Seredi cez sviatky nikto neordinoval. Rozmýšľali sme či pôjdeme do Trnavy, Nitry alebo Bratislavy. Och, to je ale trápenie. Keď pôjdeme do Trnavy, môžeme potom vybehnúť k tete Kláre, ktorá varí najlepšiu kávu na svete. Neviem pochopiť, ako to robí. V nemocnici pred hlavným vchodom sme stretli našu Lenku. Bola taktiež chorá, a preto šla hľadať so svojou mamou lekársku pomoc. Službukonajúca lekárka mi ošetrila oko a poriadne si zo mňa strieľala. Ach, čo som si to zmyslel, na Nový rok otvárať teplé šampanské?

Zámená mp3 nahrávka

Na konci školského roka nás zobrala naša triedna učiteľka do prírodovedného múzea. Sami sme si všetko pripravili. Čakali nás tam samé zaujímavosti. V jednej miestnosti boli rôzne zvery. Najviac sa mi páčili psy a ich šteniatka. Ktorýsi zo spolužiakov začal jesť v múzeu keksy a podaktorí návštevníci boli z toho veľmi zhrození. Po akýchsi štyridsiatich minútach sme boli už zase v autobuse. Z okna sme sa pozerali na dedinku Tatranská Lesná. Všetci boli s exkurziou spokojní. Takýmto výletom sme znovu mnoho získali.

Príslovky mp3 nahrávka
7. ročník

Našim dievčatám sa zrazu nechce chodiť do školy. Škola stojí za mestom a je veľmi pekná. Namiesto školy by radšej chodili do nákupného centra. Každé ráno sedia v lavici ticho, smutne a tvária sa veľmi otrávene. Mama je z nich vyslovene roztrpčená. Jej predajňa stojí vľavo od školy. Keď sa pozrie vpravo, v okne vidí svoje znudené dcéry. Zrazu do triedy vkročil akýsi čudesný elegán. Bol to ich nový učiteľ. Mama sa čudovala, prečo sa začali jej dievčence zrazu opäť tak dobre učiť. Pri učení menej frflú a spokojne si vykračujú do budovy školy. Mama už nepozerá na znudené dcéry ani zľava, ani sprava.

Číslovky mp3 nahrávka

Po šiestich rokoch sme sa opäť stretli vo Vysokých Tatrách. Prvý deň sme len tak leňošili. Na druhý deň prišli aj štyria priatelia z Malaciek. Rozmýšľali sme, či sa toľkí zmestíme do dvoch izieb. O štrnástej hodine sme sa vybrali lyžovať. Piati sme nasadli na vlek. Ostatní traja šli na kopec peši. Keď som sa spustil prvý raz, nevedel som si spomenúť, ako sa brzdí. Po druhýkrát to bolo už oveľa lepšie. Keď sme sa vybrali naspäť na chatu, odbíjalo práve sedemnásť hodín aj dvadsaťpäť minút. Bola to krásna lyžovačka. Na tretí deň sme sa vybrali na zjazdovku opäť. Na vlek už nasadli všetci ôsmi.

1 2 3
Svadobný katalóg EvaMária
reklama
Vytvorte si svoju budúcnosť už teraz
© 2010-2021 Edukačný portál Akonaskolu.eu od spoločnosti infoera s.r.o., všetky práva vyhradené