Hračky a darčeky
reklama

Didaktické hry

Tvoríme nonsens
literatúra

1. Zopakujeme si čo je rým a aké rýmy poznáme.
2. Žiaci vyberajú dvojice podstatných mien, slovies a prídavných mien, ktoré sa rýmujú.
pes - les
3. Z týchto dvojíc tvoria dvojveršia, ktoré sa rýmujú.
Tam je pekný les,
chodí tam rád pes.
4. Žiaci tieto slová, ktoré sa rýmujú vymieňajú.
Tam je pekný pes,
chodí tam rád les.

Rozhádzané slovíčka po školskom dvore
cudzí jazyk

Pomôcky:
* farebný papier (dve farby)
* kriedy
POSTUP: Aj hodinu cudzieho môžeme oživiť zábavnou hrou na školskom dvore.
Na farebný papier (napr. modrej – bude určený pre družstvo „modrých“) nakreslíme 10 rámčekov, do ktorých napíšeme 10 slovíčok a na papier inej farby (napr. červenej – určený pre družstvo „červených“) napíšeme/vytlačíme 10 iných slovíčok. Slovíčka vystrihneme a na opačnú stranu kartičiek napíšeme poradové číslo od 1 po 10. Kartičky potom zložíme a schováme na školskom dvore. Odporúčam papiere jednej farby skryť na mieste, ktoré vymedzíme pre prvé družstvo a papiere druhej farby skryť na miesto, ktoré vymedzíme druhému družstvo, zamedzíme tým neskorším nezhodám. Na chodník kriedou nakreslíme, dostatočne od seba vzdialené, tabuľky - doplňovačky do ktorých nevpisujeme text (ten vyplnia žiaci), len poradové čísla. Žiakov rozdelíme na dve družstvá („modrých“ a „červených“). Oboznámime ich s podmienkami hry. Vymedzíme trasu, kde majú hľadať a kadiaľ môžu chodiť, aby nedošlo k úrazu a ukážeme im príslušné tabuľky. Žiakov odštartujeme. Hľadajú papieriky so slovíčkami a s tými utekajú k svojej tajničke, kde napíšu správny preklad slovíčok. Družstvo, ktoré vylúšti tajničku ako prvé, vyhráva a zaslúži si odmenu.
Družstvá si môžu pred začiatkom hry zvoliť pisára a hľadačov kartičiek.

Tajnička na školskom dvore
vlastiveda

Pomôcky:
* farebný papier (dve farby)
* kriedy

POSTUP: Aj hodinu vlastivedy môžeme oživiť zábavnou hrou na školskom dvore.
Na farebný papier (napr. modrej farby – bude určený pre družstvo „modrých“) nakreslíme 10 rámčekov, do ktorých napíšeme 10 otázok a na papier inej farby (napr. červenej – určený pre družstvo „červených“) napíšeme/vytlačíme 10 iných podobných, rovnako náročných otázok. Rámčeky vystrihneme a na opačnú stranu kartičiek napíšeme poradové číslo od 1 po 10. Kartičky potom zložíme a schováme na školskom dvore. Odporúčam papiere jednej farby skryť na mieste, ktoré vymedzíme pre prvé družstvo a papiere druhej farby skryť na miesto, ktoré vymedzíme druhému družstvu, zamedzíme tým neskorším nezhodám. Na chodník kriedou nakreslíme 2 tabuľky/doplňovačky (dostatočne od seba vzdialené) - nevpisujeme do nich text (ten vyplnia žiaci), napíšeme len poradové čísla. Žiakov rozdelíme na dve družstvá („modrých“ a „červených“). Oboznámime ich s podmienkami hry. Vymedzíme trasu, kde majú hľadať a kadiaľ môžu chodiť, aby nedošlo k úrazu a ukážeme im príslušné tabuľky. Žiakov odštartujeme. Hľadajú papieriky s otázkami, s tými utekajú k svojej tajničke, kde napíšu odpovede na otázky. Družstvo, ktoré vylúšti tajničku ako prvé, vyhráva a zaslúži si odmenu.

Družstvá si môžu pred začiatkom hry zvoliť pisára a hľadačov kartičiek.

Na kartičkách môžu byť aj obrázky rastlín, hornín, zvierat. Žiaci potom píšu do tajničky ich názov.

OBMENA: Túto hru môžeme použiť aj pri overovaní vedomostí, ktoré žiaci nadobudli za celý školský rok. Skrátime si s ňou dlhé chvíle po klasifikačnej schôdzi. Na papiere napíšeme otázky, ktoré majú jednoslovnú odpoveď. Z odpovedí vytvoríme tabuľku a hra môže začať!

 

Mestá na...
vlastiveda

Napíšte čo najviac miest, ktoré začínajú na písmeno "x". OBMENA 1: Napíšte čo najviac štátov, ktoré začínajú na písmeno "x".

Slniečka
vlastiveda

Učiteľ napíše na tabuľu napr. 6 názvov miest, riek alebo pohorí. Pred tabuľu ide niekoľko. Učiteľ povie: „Prečítaj názov mesta, ktorým preteká rieka Dunaj.“ Kto prečíta prvý zakrúžkuje správne mesto, vezme si jedno slniečko.

Dokonči názov
vlastiveda

Učiteľ hovorí začiatok názvu miesta, pohoria, nížiny, vodných nádrží a žiaci ho dokončujú. Následne dané miesta ukazujú na mape. Napr. Nízke ..., Liptovský...

Mesto, miesto
vlastiveda

Vopred si pripravíme pohľadnice alebo obrázky miest. Jeden žiak si vyberie jednu pohľadnicu, ktorú začne žiakom opisovať. Kto zo žiakov uhádne vyberá ďalší obrázok.

Piškvorky inak
univerzálne hry a metódy

Pomocou farebnej lepiacej pásky urobte na zemi mriežku. Žiakov rozdeľte na dva tímy. Jeden tím bude mať X a druhý O. Družstvá si určia kapitána. Učiteľka položí prvú otázku jednému z družstiev, ak nevie nikto odpovedať, odpovedá druhé družstvo. Družstvo, ktoré odpovedalo správne, dostáva X alebo O vystrihnuté z tvrdého papiera. Ten, kto odpovedal na otázku si znak nalepí na chrbát. Kapitán ho uloží do mriežky. Hra pokračuje, učiteľka kladie ďalšie otázky. Ktoré družstvo postaví vedla seba prvé tri znaky (X alebo O), vyhráva.

Napchaj to tam!
školský klub

Deti rozdelíme na dve družstvá. Každé družstvo má pripravenú kopu hračiek a jedno vrece. Ich úlohou je po vyzvaní učiteľa: "Napchaj to tam!" naplniť vrece hračkami za istý časový limit, Skupina, ktorá dostala do vreca najviac hračiek, vyhráva.

Múmia
školský klub

Pripravte si toaletný papier. Svojice súťažiacich si vezmú jeden toaletný papier. Ich úlohou je vybrať si jedného "rytiera, ktorého zabalia do toaletného papiera". Učiteľka žiakov odštartuje, žiak rýchlo omotáva rytiera toaletným papierom. Majú na to šesťdesiat sekúnd. Potom povie učiteľ stop. Môžete hlasovať o najlepšiu múmiu.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 
56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 
83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Svadobný katalóg EvaMária
reklama
Vytvorte si svoju budúcnosť už teraz
reklama
© 2010-2021 Edukačný portál Akonaskolu.eu od spoločnosti infoera s.r.o., všetky práva vyhradené